A Fiatal Családosok Klubja (Ficsak) üdvözli Nagy Márton miniszter úr és a Nemzetgazdasági Minisztérium határozott lépéseit az ételfutár-szolgáltatások fokozott fogyasztóvédelmi ellenőrzésével kapcsolatban.

A FICSAK örömmel fogadja és köszönetét fejezi ki a Nemzetgazdasági Minisztériumnak, amiért fokozott figyelmet fordít az ételfutár-szolgáltatások minőségének és ügyfélkezelési gyakorlatának vizsgálatára. A fogyasztóvédelem kiemelt ellenőrzése különösen fontos a családok és fiatalok számára, akik nap mint nap találkoznak az ételkiszállítási szektor hiányosságaival.

A Nemzetgazdasági Minisztérium bejelentését követően a FICSAK számos panaszt kapott családoktól, akik többek között a hidegen érkező ételekre, a szállítások gyakori késésére és az ügyfélszolgálatok következetlen kompenzációs politikájára panaszkodtak.

Sok esetben a családok nem számíthatnak megfelelő kártérítésre, ha az étel nem érkezik meg időben vagy megfelelő minőségben. Gyakran tapasztalható, hogy a megrendelés teljesítésekor a kiszállításért felelős szolgáltatók áthárítják a felelősséget az éttermek felé, miközben a családokkal ők kerülnek szerződéses kapcsolatba.

Külön aggasztó, hogy ezen a platformon általános szerződési feltételei rendkívül egyoldalúak, így a vásárlóknak kevés joguk van a panaszkezelésben és a kártérítési igények érvényesítésében. A szállítást végző cégek sok esetben az éttermek felelősségére hivatkoznak a kompenzáció elutasításakor, és emiatt a fogyasztók szinte tehetetlenek maradnak a nem megfelelő szolgáltatással szemben.

Szintén nehezen érthető, hogy miért kell 20-25%-kal többet fizetniük ugyanazért az ételért, mintha helyben fogyasztanák el, miközben a szállítási és rendszerhasználati költségek mellett sem garantált a megbízható szolgáltatás.

A Nemzetgazdasági Minisztérium intézkedései reményt adnak arra, hogy az ételfutár-szolgáltatók szigorúbb szabályozás alá kerülnek, és a magyar családok végre minőségi, pontos és megfizethető kiszállításra számíthatnak.

A FICSAK kéri a Nemzetgazdasági Minisztériumot, hogy mélyreható és átfogó vizsgálatot folytasson le az érintett ételfutár-szolgáltatóknál, hogy a családok, fiatalok és minden fogyasztó számára biztosítható legyen a tisztességes szolgáltatás és az átlátható panaszkezelés.

A FICSAK egy olyan tisztességes vásárlói környezet kialakítása érdekében emeli fel a hangját, ahol minden magyar család és fiatal biztonságban érezheti magát, és ahol a szolgáltatók valóban odafigyelnek az őket választó vásárlókra. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden területen erősítsük a magyar családok érdekvédelmét, hiszen ez szervezetünk egyik elsődleges feladata.

További információk: 

Kereki Krisztina
kommunikációs munkatárs
+31 200-0569
ficsak@gmail.com