A DK-s vezetés továbbra is kiárusítja Újbuda utolsó egybefüggő zöld kerületét.
Újbuda DK vezette Önkormányzata semmibe veszi 5000 aláíró akaratát és inkább egy ingatlanfejlesztő érdekeit képviseli. Szembe megy saját klímastratégiájával és 2,5 hektár erdő kiirtását támogatja, hogy helyette egy újabb lakópark épülhessen Gazdagrét alatt Hosszúréten.
2024. július 31-re rendkívüli testületi ülést hívtak össze, aminek célja a fenti területre vonatkozó KÉSZ 5. ütem módosítása az ingatlanfejlesztő érdekeinek figyelembe vételével. Az önkormányzat a beruházóval megkötött településrendezési tervben a hatályos KÉSZ 8 hónapon belül történő olyan irányúmódosítását, amely megszünteti a lakófunkció jelenleg hatályos KÉSZ-ben rögzített 50%-os maximális mértékére vonatkozó korlátozást. Ez egyértelműen az ingatlanfejlesztő érdekeit szolgálja, hiszen így nagyobb területen lehet lakóingatlant építeni.
Az itt élők 5000 aláírással petíciót nyújtottak be, hogy az Önkormányzat és/vagy a Főváros (aki annak idején eladta a területet) sajátítsa ki a területet természetvédelmi értékek, és egyben a keserű patak vízgyűjtő területének megóvása érdekében. Azaz ne legyen újabb lakópark, a területet őrizzük meg jelenlegi formájában erdős területként.
Az Önkormányzat semmibe vette az 5000 aláíró akaratát, és július 31-én a KÉSZ 5. módosításával szabad utat fog adni a teljes erdő kivágásához.
Ennek érdekében a testületi ülést előkészítő gazdasági bizottsági ülést zárttá tette, hogy a civilek ne mehessenek el, és az erről készült jegyzőkönyv sem nyilvános. Ezt megelőzően a Védegylet országos Civil szervezet bejelentkezett ügyfélként az Önkormányzatnál, amit a bizottsági ülés előtt másfél nappal megtagadtak, ezzel a helyieket, a civileket kizárták az ügyből jogtalanul. A holnapi rendkívüli ülés anyagát mindössze 1,5 nappal előtte tették elérthetővé Újbuda honlapján, annak egy eldugott részében
A testületi ülésre benyújtott beterjesztés teljes szövege a Lokálpatrióta, Újbuda független hírportáljának cikkében teljes egészében elolvasható:
Az ügy előzményeiről, illegális fakivágásról, az Önkormányzat „baráti” szerződéseiről az ingatlan beruházóval az alábbi cikkekben lehet olvasni:
És végül adalék az illegális fakivágásról olyan területen, ahol 17 fajta védett madár él, és ahol 4 napig ráadásul költési időszakban láncfűrészekkel és fa apritolóval állítólag csak az aljnövényzetet ritkította a beruházó. Ebben a 4 napban az önkormányzat részéről senki nem jelent meg, hogy segítse az ott élőket. A civilek hívták ki a rendőrséget és tájékoztatták az összes érintett hivatalt, aminek hatására, végül ideiglenesen, az illegális fakivágások ügyének kivizsgálásáig levonult a területről a kivitelező Bayer csoport.
Újbuda környezetvédelmi osztálya illegális fakivágások ügyében lefolytatta és lezárta a vizsgálatot, de semmilyen információt nem adnak ki, pedig az itt élők feljelentései alapján indult el a vizsgálat.
Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata Képviselő-testülete 15/2017. (V. 3.) önkormányzati rendelete
a fás szárú növények védelméről
https://or.njt.hu/eli/735748/r/2017/15
Ebben az alábbi rendelkezések szerepelnek:
“12. § (1) Nem közterületi ingatlanon – a gyümölcsfák kivételével – fás szárú növény kivágásához, erőteljes metszéséhez, csonkoláshoz a 2. melléklet szerinti kérelmet kell a Polgármesteri Hivatalhoz benyújtani – a (2a) bekezdésben foglalt kivétellel – legalább 60 nappal a tervezett kivágást, csonkolást, erőteljes metszést megelőzően.
(4) A Jegyző 60 napon belül
- a) a fakivágást, erőteljes metszést, csonkolást engedélyezi és egyidejűleg a 13. § szerinti pótlásra kötelezi a kérelmezőt, vagy
- b) a fakivágást, erőteljes metszést, csonkolást nem engedélyezi,
- ba) ha a rendelet által előírt követelmények nem teljesülnek,
- bb) ha az a közcéllal össze nem egyeztethető,
- bc) ha a fás szárú növény további fenntartását természetvédelmi, környezetvédelmi, élővilágvédelmi, élőhelyvédelmi, településképvédelmi, kultúrtörténeti szempont indokolja, vagy
- bd) ha egyéb jogszabályban előírtakat sértene a fás szárú növény kivágásával létrejövő állapot (pl. legkisebb zöldfelület mértéke).”
EZEN RENDELET ALAPJÁN NEM KAPHATNA FAKIVÁGÁSI ENGEDÉLYT A VÁLLALKOZÓ – SEM MOST, SEM MÁSKOR!!!!
Mert ha ebben az esetben az Újbuda Környezetvédelmi Osztály szerint nem áll fenn a
– “ha az a közcéllal össze nem egyeztethető”
– “ha a fás szárú növény további fenntartását természetvédelmi, környezetvédelmi, élővilágvédelmi, élőhelyvédelmi, …”tényállás, akkor el nem tudom képzelni, hogy SZERINTÜK MILYEN OLYAN ESET LÉTEZIK A VILÁGON, AMIKOR EZEK A RENDELET SZERINTI TÉNYÁLLÁSOK MEGVALÓSULNAK ?!?!?
Kérdések esetén, illetve további információk érdekében személyesen vagy telefonon keresztül is állunk rendelkezésre:
Király Nóra, a FICSAK és a Gazdagréti Összefogás Egyesület alapítója
06306551100
Bereczky Gábor, a Védegylet civil szervezet főtitkár-helyettese
06709383070
Suszter András, helyi aktivista, Védegylet tag és a Lokálpatrióta, Újbuda független hírportál szerkesztő tulajdonosa
06706255447
Bodainé Klotz Adrienn, helyi lakó és civil aktivista, az ügyben készült petíció elindítója és főszervezője
06202397535