FELHÍVÁS

Idén nyáron a fapados légitársaságok több ezer család nyaralását tették tönkre!

Kérem ezen családok számára a jogos kártérítés
kifizetését és komoly szankciók bevezetését!

 

Csatlakozva a magyar kormány határozott fellépéséhez a jogsértést elkövető légitársaságokkal szemben született meg bennem a döntés, hogy a magam civil erejével és eszközeivel támogatom a rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálat lebonyolítását, egy új szabályrendszer kialakítását, valamint a családok számára a jogos kártérítések kifizetését! Sajnos idén nyáron a fapados légitársaságok nem csak az én, de több ezer gyermekes család nyaralását tették tönkre. Ez elfogadhatatlan! A családok számára ez erkölcsi kérdés is!

Ezúton felszólítom a fapados légitársaságokat, hogy haladéktalanul fizessék meg azokat a kártérítéseket, amikre azok az utasok jogosultak, akik nyáron több órás/napos késést vagy akár járattörlést voltak kénytelenek elszenvedni. Egyúttal kérem a Fogyasztóvédelmi Hatóságokat és a Kormány illetékes szerveit, hogy drasztikus eszközökkel lépjenek fel a károsultak érdekében!

Sajnos magam is megtapasztaltam, hogy a Ryanair és – mások információi alapján – a Wizzair is hogyan veri át az utasokat, és elérhetetlenségbe burkolózva, emelt díjas telefonszámok mögé bújva hogyan érik el, hogy szerencsétlen utasok előbb-utóbb feladják a harcot, egy fillér kártérítést se kapnak, és általában még az extra költségeik sem lesznek fedezve.

Az én személyes kálváriám története:

Pár héttel ezelőtt kb. 220 utassal együtt Nápolyból szerettem volna hazautazni Budapestre. Este 22.00 órakor indult volna a gép, de mivel tudtam, hogy fennakadások vannak a légi közlekedésben már előre lestem a repülőgép mozgását, azért, hogy ne kelljen órákat kint ülnöm a reptéren. A Ryanair valószínűleg már előre tudott valamit, mert se a BUD.hu-n, se a Flightradaron nem volt elérhető a gép, végül telefonon kaptam információt a budapesti repülőtértől, hogy a Budapest – Nápoly járat 1 órás késéssel 21.00 órakor fog felszállni, és ebből következik, hogy visszafele is 22.00 helyett 23.00 órakor fog majd csak elindulni. Emiatt csak 21.45-kor mentünk ki a reptérre, a mi gépünk volt az utolsó aznap, 22.00 órától kezdve folyamatosan be is mondták, hogy a repülőtér bezárt. (Gyanítom, hogy egy légitársaság belekalkulálja a menetrendjébe, hogy mely repülőtér hány órakor zár be.) 23.00 órakor kaptuk az értesítést, hogy csak 1.10-kor fogunk felszállni, közben a BUD.hu-n 3.30-as érkezést írtak. A Flightradaron továbbra se látszódott a gép mozgása, pedig úgy tudom ez is kötelező lenne. Aztán éjfélkor bemondták a hangosbemondón, hogy sajnálattal közlik: a budapesti járatot törölték, a repülőtér bezárt, mindenki hagyja el a repteret. Emailben felajánlották, hogy visszaadják a repülőjegy árát, vagy ingyen át lehet foglalni egy másik járatra. A problémát tetézte, hogy másnap nem ment gép, a két-három nappal későbbi pedig pár perc alatt betelt, hiszen 220 ember akart mihamarabb hazajutni. Én szerencsére a törlés után egyből vettem repülőjegyet a másnap reggeli Wizzair gépre, de azok, akik utánunk próbálták ezt meg, már nem jártak sikerrel, mert a másnap reggeli Wizzair gép maradék helyei is pár perc alatt beteltek.

Elképzelni se tudom hogyan jutottak haza utastársaink, akik közül több idős házaspár, nagycsaládos, kisgyerekes szülő és fiatal pár volt. Nem beszélve arról,  kénytelen voltak valahol eltölteni az éjszakát. Éjjel 1 körül egy pultnál be lehetett ugyan regisztrálni egy buszra, ami elvileg elvitt mindenkit egy szállodába, de mi ezt nem vártuk ki, hanem elsétáltunk egy közeli motelba, ahol felcsengettük a recepcióst. Az éjszaka közepén elég reménytelen szállást foglalni online, ugyanis előző napi dátumot nem lehet beírni, másnapi dátumra pedig csak 14.00 órától lehet a szállást elfoglalni.

A kártérítés igénylése után (az EU 261 rendelet szerint 250 euró kártérítés jár 3 órán túli késés vagy járattörlés esetén) semmiféle válasz nem érkezett, majd több napon át tartó próbálkozás után sikerült egy chat mögött lévő valakivel írásban egyeztetnem, aki tájékoztatott, hogy nem vagyok jogosult a kártérítésre, mert a légitársaság hibáján kívül kellett törölni a járatot. Szerintük az nem az ő hibájuk, hogy az egész napon át felhalmozott késések vége az lett, hogy éjszaka bezárt a nápolyi repülőtér, szerintük ők erről nem tehetnek. Szerintünk pedig nagyon is tehetnek róla, már csak azért is mert MI, pórul járt utasok a Ryanair-től vettük a repülőjegyet és a nem a repülőtértől.

Az emberek nagy része nem csinálja végig ezt a tortúrát, hanem hagyja az egészet, inkább egy idő után feladja, és megfogadja magában, hogy soha többet nem utazik fapados légitársasággal, akik kizárólag az utasok átverésére és kizsigerelésére utaznak. A Ryanair meg a Wizzair pedig jól jár, hiszen nagyjából semmi kár nem éri őket. Sőt, még azt is el tudom képzelni, hogy ők a repülőtértől behajtanak valamennyi kártérítést. 220 utas járatonként pedig így pórul járt. Plusz a bizonytalanság és a sok idegeskedés közepette az utasoknak maguknak kellett megoldani az éjszakai szállásukat, a hazaútjukat vagy éppen szomorúan el kellett fogadniuk azt, hogy tönkretették a nyaralásukat.

Felháborítónak tartom ezt a fajta inkorrekt és lelketlen eljárásmódot, amit ez a két légitársaság egész nyáron folytatott, megkárosítva gyermekes családokat, fiatal és idősebb párokat gyerekeket nemcsak anyagilag, hanem lelkileg is.

Kérek mindenkit, aki ezen a nyáron hasonló tortúrán ment keresztül, mint én, regisztráljon az alábbi linken!

>> https://forms.gle/QnCrY9hJUHYPKfVw5

Sok kicsi sokra megy alapon, próbáljunk meg együtt, közösen érvényt szerezni jogainknak!

Bízom benne, hogy az illetékes szervek kitalálnak egy olyan konstrukciót, ami rászorítja a légitársaságokat a pontos menetrendek betartására, ami a XXI. században a minimum elvárás lenne.